Cand asteptarea doare...

Ai asteptat vreodata pe cineva?! Te-ai uitat la ceas? sau in calendar asteptand sa treaca timpul? Ce inseamna sa astepti?! Iata o intrebare ce pare la o prima vedere doar retorica. Cu toate acestea valentele ei lasa urme adanci in suflet asa ca se cere un raspuns mai profund.

Am fost crescuta intr-o biserica ce are in centru asteptarea, dar trebuie sa marturisesc ca doar de curand am inceput sa inteleg ce inseamna asteptarea dintr-un motiv cat se poate de personal. Pana acum am vazut asteptarea lui Isus doar ca pe o doctrina. Poate tocmai pentru a intelege aceasta traire Dumnezeu mi-a facut parte sa traiesc asteptarea asa cum nu am inteles-o niciodata. Mi-a scos-o din Manualul de Doctrina si mi-a pus-o direct in suflet. Pentru ca asteptarea Lui nu este doar o doctrina biblica ci o traire menita sa-ti rascoleasca sufletul.
Poate versetul cel mai incurajator este cel din Proverbe 10:28
Aşteptarea celor neprihăniţi nu va fi decât bucurie."
Cum poate fi asteptarea bucurie, nu doar in viitor ci si in prezent?! Ce inseamna o asteptare activa?!

Dar inainte de-a raspunde la aceste intrebari justificate am putea intelege ca asteptarea este un complex de sentimente dulce acrisor. Timpul, distanta ofera un gust amar dar ele dezvolta RABDAREA. Daca ar fi sa asociez asteptarea cu o stare aceea ar fi de DURERE. Dar si de bucurie pentru ca stiu ca la sfarsitul acestei dureri va exista o implinire care va face asteptarea o implinire.

Pe plan spiritual ma intreb ce inseamna sa astepti? Ce inseamna sa te uiti la ceas sau in calendar sau mai exact pe cer si sa tanjesti dupa prezenta Sa. Iti lipseste imbratisarea si sarutarea Sa, asa cum iti lipseste a persoanei iubite?! Simti cumva nerabdare sa-L vezi si sa-L strangi in brate?! Si sa-I spui:”Dragul meu Mantuitor, cat te-am asteptat!” Si cand il imbratisezi sa simti ca a meritat fiecare minut pe care l-ai petrecut cu gandul la El.
Un alt scop al asteptarii este unirea dintre doua suflete! Te doare lipsa Lui?! Aceasta durere poate mari atasamentul si suda doua inimi. Nu degeaba ne indeamna Dumnezeu sa-L asteptam.
Dar asteptarea pentru a-si duce la capat lucrarea trebuie sa fie constructiva, nu pasiva. Ma pregatesc pentru a fi adecvat persoanei asteptate fie ca este vorba de Dumnezeu sau de alesul inimii. Asteapta ca sa iubesti!

Matei 24:42 Vegheaţi dar, pentru că nu ştiţi în ce zi va veni Domnul vostru.
Iosua 23:11 Vegheaţi dar cu luare aminte asupra sufletelor voastre, ca să iubiţi pe Domnul, Dumnezeul vostru.

Comments

Popular Posts