Cunoaste-te

Ceea mai mare uimire pentru un om este cu siguranta atunci cand i se spune despre fapte pe care el le-ar putea face dar pe care nu se crede in stare. Stupoarea de-a descoperii noi aspecte ale propriei personalitati reprezinta un dush rece. Asta pentru ca nu ne cunoastem suficient de bine si nu intelegem deplin textul din Ieremia 17:9 "Inima este nespus de înşelătoare şi de deznădăjduit de rea" si in realitate credem ca suntem si noi buni intr-o masura oarecare. Probabil daca am crede ca suntem rai si pierduti nu ne-am mai vedea intr-o lumina asa favorabila.

Intr-o maniera sincera nici unul nu ne-am vedea ca un soldat SS gazand oameni nevinovati la Auschwitz, sau cati dintre voi s-ar vedea in locul lui Kevin Carter care a abandonat un copil gata sa fie mancat de un vultur dupa ce a facut o poza memorabila cu care a si castigat premiul Pulitzer.


Adevarul este ca avem o imagine prea buna despre noi...

Totusi deseori cedam in fata unor ispite despre care daca am fi auzit pe altii ca au cazut i-am fi acuzat ca nu au credinta in Dumnezeu. N-ai zice niciodata despre tine ca ai fi in stare sa iei droguri, sa bei, sa inseli pe cineva, sau chiar sa ucizi.

Biblia ofera asemenea surprize si unor protagonisti ai Scripturii. Unul din el este Hazael care atunci cand profetul Elisei ii spune ce va face peste putin timp, ce se ascunde in inima lui, se da inapoi ingrozit.

Hazael a zis: „Dar ce este robul tău, câinele acesta, ca să facă lucruri aşa de mari?” Totusi la nici 24h il omoara pe imparatul in functie si ii ia locul.

"A doua zi, Hazael a luat o învelitoare, pe care a înmuiat-o în apă şi a întins-o pe faţa împăratului, care a murit. Şi în locul lui a domnit Hazael."2 Imparati 8:13-15.

Un alt personal uimit de propriul comportament este inflacaratul Petru. El iubea sincer pe Domnul si i-a declarat loialitate neconditionata.Domnul ii cunostea inima si stia ca el nu se cunoaste suficient si ca este plin de incredere in sine.  Insa nu ii pune la indoiala sinceritatatea afirmatiei.Isus ii prezinta viitorul apropiat din orele urmatoare si Petru neaga ca s-ar putea vreodata dezice de Mantuitorul. Totusi evenimentele decurg cum le-a prezentat Domnul.
Se pare ca omul nu-si poate cunoaste inima cum este in realitate si de aceea Domnul il incearca. Aceastea sunt nu pentru El ci pentru binele omului."Cel ce incearca inimile este Domnul" Prov 17.3,
Psalmii 139:23
Cercetează-mă, Dumnezeule, şi cunoaşte-mi inima! Încearcă-mă şi cunoaşte-mi gândurile!

"Cercetează-mă, Dumnezeule, şi cunoaşte-mi inima! Încearcă-mă şi cunoaşte-mi gândurile, Vezi dacă sunt pe o cale rea, şi du-mă pe calea veşniciei!!"Ps.139:23-24
Noi nu ne pocaim cu adevarat decat cand ajungem sa ne dam seama de pericolul pe care il ascunde inima noastra. Cand ne dam seama ca suntem fara nici o sansa si cand ne ne vedem rautatea inimii in adevarata lumina a crucii. Lucrarea Duhului Sfant incepe prin a scoate la iveala adancimile pacatului din inima umana, lasandu-ne sa ne vedem asa cum suntem. Abia apoi simtim nevoia disperata de salvare si Dumnezeu poate sa-si indeplineasca lucrarea Sa mareata pentru noi.
Căci Domnul mustră pe cine iubeşte, ca un părinte pe copilul pe care-l iubeşte! Prov 3.12
Cand mai descoperi inca ceva din inima ta neranascuta complet intoarce-te spre Cel care te iubeste atat de mult incat sa curete inima deplin.



Comments

Popular Posts