O alegere ciudata

Zarva mare de pe ulita m-a facut pe mine si fratele meu sa lasam pentru un moment treaba din spatele casei.Curiosi am iesit in drum sa vedem ce se intampla.Era tare neplacut sa iesim in ulita in miezul zilei si asta pentru ca seceta nu doar ca uscase pamantul ci facea imposibil de respirat aerul din cursul zilei.culoarea verde a padurilor si pajistilor se transformase de mult intr-un cenusiu-pamantiu, izvoarele secasera iar apa era o raritate,animalele fusesera ucise primele,iar acum dupa 3ani oamenii se vanau pentru a fuga si ultimul ulcior de apa.Cei batrani,copii si cei bolnavi murisera primii mai ramasesem noi tinerii care ne zbateam pentru supravietuire.
Tara trecea intradevar printr-o criza iar imparatul nostru vedea un singur responsabil:un fanatic excentric dornic de afirmare.era considerat un vrajitor cu puteri supranarurale dar malefice pentru ca el uraste tara a poruncit sa nu mai ploua.
Zarva din drum devenise frenetica si pentru ca multimea avea o singura directie ne-am indreptat si noi manati de curiozitate spre muntele din apropiere.Curand am aflat si motivul Ilie provocase pe prooroci lui Baal si tot poporul sa vina sa dovedeasca ca Baal este dumnezeu. Personal nu stiam ce sa cred,pentru ca acesti prooroci erau populari si mereu se rugau pentru ploaie,erau binevoitori si prietenosi desi nu pot spune ca eram incantata de ritualurile lor cateodata salbatice,crude si vulgare.Despre dumnezeul proorocit de Ilie nu stiam foarte mult pentru ca cultul lui era simplu si parca mai mult legata de istoria poporului decat de cotidianul in care traiam.
Ceea ce a urmat mi-a paralizat gandirea si mi-a facut sa imi schimb atitudineq asupra vietii.Se spune ca nu poti sa te schimbi intr-o clipa,ca o atitudine are nevoie de timp pentru a se inradacina totusi experienta acelei zile m-a facut sa cred ca unele decizii poti sa le iei intr-o clipa.Vocea calma dar puternica a lui Ilie din aceea zi imi rasuna inca in minte si m-a facut sa iau o decizie pe care nu am mai schimbat-o de peste 50de ani."Daca Dumnezeu este Dumnezeu mergeti dupa El".Focul din cer ce a coborat peste jertfa lui Ilie si peste cele 12vedre de apa au ars si indoiala din inima mea si a tuturor celor ce eram acolo.Stiam ca noi meritam sa ardem noi,de cate ori nu pusesem la indoiala pe Dumnezeul lui Ilie.Am vazut atunci dorintq de-a arde indoiala si raceala dintre noi si ca dorea sa reavem aceea relatie calda de la inceput si asta pentru ca jertfa ardea din nou dupa atatia ani la ora cand odata se aducea jertfa de seara.Am avut un sentiment de pace si liniste stunci cand intorcandu-ma spre casa incet simteam picurii de ploaie si mirosul de jertfa mistuita...ma simteam din nou...acasa...

Comments

Popular Posts