Umilinta mandriei

• „Atunci când mândria se amestecă cu puterea rezultatul este într-adevăr volatil. Mândria ne face să credem că avem dreptate, iar puterea ne face în stare să determinăm pe alţii să accepte „dreptatea” noastră. Căsătoria dintre mândrie şi putere duce la limita demoniacului.” (Richard J. Foster, Money, Sex and Power,178-189)

• Nimic nu este mai periculos decât un lider care nu trebuie să dea socoteală nimănui. Toţi avem nevoie de cineva care să râdă de aroganţa noastră şi să ne motiveze pentru ascultare. Puterea este mult mai periculoasă ca s-o putem înfrunta singuri. . . Foster

• Subtilitatea puterii constă în faptul că în cele mai multe ori vine sub înfăţişarea slujirii, ca o ocazie de a face ceva important pentru Dumnezeu. . . Potenţialul abuzului de putere este prezent în fiecare dintre noi. De cele mai multe ori este ţinut în frâu nu prin umilinţă ci din lipsa ocaziei... (Richard Exley, Perils of Power, 66.)

• ... Privind în urmă, observ că ţinta mea supremă a fost succesul personal. Acesta a fost prioritatea mea. Îndeplinirea imediată a voinţei lui Dumnezeu a fost pentru mine pe plan secundar. . . Eram preocupat mai mult de ceea ce oamenii credeau despre mine, decât de ceea ce Dumnezeu spune despre mine. . . În timp ce privind din exterior trăiam o viaţă care părea să fie acceptabilă şi mă bucuram de o reputaţie bună, gândurile mele lăuntrice erau legate de eul meu, de succes şi de dorinţa după laudă. Eram îngrijorat mai mult de mine însumi şi de bunul meu renume decât de cauza lui Dumnezeu şi de reputaţia Lui. Câteodată m-am hazardat în acţiuni care se aflau la limita standardelor lui Dumnezeu, sau chiar în afara lor, dacă aceasta era în avantajul meu. Apoi am justificat faptele mele spunându-mi că ceea ce fac, fac pentru cauza lui Dumnezeu. Puţine persoane sunt în pericol mai mare decât aceia care cred că tot ceea ce fac, fac pentru Dumnezeu. . . „ (Blind I was, but now I see, Ministry, Noiembrie, 1999, p. 14.)

Comments

Popular Posts