Lectii din 1 Cronici 1

Sunt unele pasaje în Biblie peste care ai vrea mai degrabă să sari decât să te gândeşti că ai putea scoate ceva din ele. Unul din aceste pasaje este 1 Cronici 1. Am fost ispitită să trec repede peste paginiile de cronologie, totuşi un gând m-a provocat: Ce-ar fi să scoţi ceva şi de aici?!
Aşa că am început să "sap" cu întrebări textul, am luat o foaie şi am început să notez tot ce scrie în acest capitol dar şi ce nu scrie.

Iata câteva idei:
1. Fiecare are un urmaş,
2. Chiar şi cei mai mari conducători mor,
3. Chiar şi cei mai celebri oamenii ajung anonimi,
4. Indifent cât de mare şi celebru ai fost după tine vine altcineva
5. Numele cunoscute sunt cele care au fost "legate" de Dumnezeu

Se povesteşte de un pastor bătrân că fiind pe patul de moarte, i-a cerut ucenicului său să-i citeasca din Biblie. Tânărul pastor a deschis Biblia cautând un pasaj cu care să aline ultimele momente ale bătrânului. La insistenţele acestuia a deschis Biblia la 1 Cronici capitolul 1 şi a început să citească. Pe masura ce lista de nume se derula în auzul bătrânului şiroaie de lacrimi curgeau de pe ochii acestuia. Tânărul neaşteptându-se la o astfel de reacţie după un şir lung de nume l-a întrebat pe bătrânul pastor:
- Explică-mi de ce ai plâns când ai auzit această listă de nume? Nu sunt oamenii celebri ai Bibliei aici, nici nu sunt prezentate fapte mareţe, totuşi tu plângi.
- Dacă Domnul şi-a adus aminte să treacă aici toţi anonimii istoriei înseamnă că poate îşi va aduce aminte şi de mine să mă strige pe nume la inviere!


Comments

Post a Comment

Popular Posts