Intrecere cu caii

Dacă, alergând cu cei ce aleargă pe picioare, ei te obosesc, cum vei putea să te iei la întrecere cu nişte cai? Şi, dacă nu te crezi la adăpost decât într-o ţară liniştită, ce vei face pe malurile îngâmfate ale Iordanului? Ieremia 12:5




Ai mers vreodata pana la capacitatea maxima a fiintei tale?!Ai alergat poate cat te-au tinut picioarele si simteai ca te prabusesti la urmatorul pas?!Dar daca ai afla ca aceasta a fost doar incalzirea?! Si ca de fapt problemele vietii  sunt mult mai mari decat ceea ce ai indurat?
Deseori ma gandesc ca ca viata nu este corecta, ca nu imparte bine dreptatea si dragostea, dar apoi imi dau seama ca altii au avut dureri mai mari decat mine si toti prietenii si familia mea la un loc. 
Totusi te intrebi cat poti sa rezisti?! Care este capacitatea maxima?!
Intrebarea din versetul aceasta m-a facut mult timp sa ma sperii, pana mi-am dat seama ca exista un raspuns chiar si pentru ceea mai dificila situatie prin care trecem. Poate ca nervi ti-au fost intinsi la extrem si durerea ti-a ravasit sufletul si te gandesti ca nu mai poti sa faci nici macar o singura miscare. Chiar daca ar urma mai rau si daca starea de acum ar deveni comparata cu "o tara linistita". Si chiar daca ai ramane singur, abandonat de toti, de toti aceia pe care i-ai iubit, totusi exista speranta. Habacuc spunea:"Căci, chiar dacă smochinul nu va înflori, viţa nu va da niciun rod, rodul măslinului va lipsi, şi câmpiile nu vor da hrană, oile vor pieri din staule, şi nu vor mai fi boi în grajduri,"

Adica o sentinta de moarte: foamete (lipsa smochinului, a campiilor), imposibilitate economica de-a castiga cele materiale (boi, care asigurau munca campului-vanzarea produselor ulterior) si chiar serviciul de la Templu (rodul vitei si al maslinului folosite in serivciile de la templu) ar disparea, aceasta poate fi numita intrecere cu caii, totusi " eu tot mă voi bucura în Domnul," pentru ca stim ca E nu ne va abandona, niciodata, si daca va trebui sa ne intrecem cu caii ne va purta in carul lui de biruinta (2Cor 2:14) iar malurile Iordanului se pot desparti inca odata ca trecem ca pe uscat.

Căci El însuşi a zis: „Nicidecum n-am să te las, cu niciun chip nu te voi părăsi.” Evrei 13.5

Comments

Popular Posts