Invatand sa iubesc tacerea


Cineva spunea ca in primii ani de viata invatam sa vorbim iar apoi o viata intreaga sa tacem. As putea spune ca este adevarat. Personal m-am vazut in tabara acelora care vorbesc prea mult.Domnul mi-a aratat cat de gresit este acest lucru si ce ar trebui sa fac pentru a-l schimba. Nu ca as fi ajuns la tinta,dar alerg. Impartasesc cu voi cateva din rezultatele studiilor si discutiilor despre vorbire si tacere:

1. Constientizeaza ca sa vorbesti mult este o problema.( ,1 Petru 3-10Cum stii daca vorbesti mult?Simplu?Daca raspunzi cu "da" la
a)Se intampla des sa fi singurul care vorbeste?
b)Prietenii spun despre tine ca esti vorbaret?

Mult timp am refuzat sa schimb acest defect pentru ca imi ziceam"Asa e felul meu!"Doar ca felul nostru trebuie schimbat.Biblia spune ca:"Cine vorbeste mult nu se poate sa nu pacatuiasca!"Proverbele 10:19

2. Cere ajutorul divin.Nu uita:Despartiti de El nu putem face nimic. Ca orice problema de caracter nu poti face singur schimbari.Cere ajutorul Celui care a promis ca te va sustine.(Filipeni 2.13)
Promite-ti schimbarea prin harul lui Hristos si spre slava Sa.Roaga-te si studiaza pentru aceasta problema.Totusi nu privi la neputinta ta ci la Modelul desavarsit.

3. Fi dispus sa primesti ajutor. Vorbeste cu oamenii care au reusit.Adesea ne-am scuti multa durere daca am intreba pe cei care au mers inaintea noastra.Cauta prieteni care sa pretuiasca oamenii calmi,tacuti.Nu subestima puterea anturajului!!!Biblia spune:Cine umblă cu înţelepţii se face înţelept, dar cui îi place să se însoţească cu nebunii o duce rău. - Proverbele 13:20

4. Propune-ti zile de tacare.Fixeaza-ti cateva zile de tacere,raspunzand doar cand esti intrebat, nu initia discutii. Fa lucrul acesta des.Aceasta va fi pentru tine un fel de practica.Zilele de tacere se vor extinde si va deveni un obicei acela de a tacea.In timp nu vei mai simtii nevoia de a vorbi!

5.Dezvolta meditatia,viata launtrica. Am observat ca atunci cand nu vorbeam un timp indelungat se facea liniste in interiorul meu si puteam medita la ce am studiat de dimineata, sau la alte versete intelegand aspecte noi.

6.Invata sa asculti.unul din motivele pentru care un vorbaret pacatuieste cu limba este lipsa ascultarii active a interlocutorului.Desi ei sunt sufeltul petrecerii adevarul nu intotdeauna marturisit, este ca obosesc pe cei din jur.

7. Nu intotdeauna cand ai ceva de spus, e absolut necesar sa spui... pentru o vreme nu mai vorbi doar pentru ca ai ceva de spus... Asteapta sa fii intrebat! Chiar si atunci cand simti ca ai un sfat, nu e intotdeauna intelept sa-l si dai! Lasa omul sa ceara si nici atunci nu intra prea mult in explicatii.Taci deci impotriva tuturor tendintelor tale si argumentelor care ti s-ar putea naste in minte.Oricat de provocat ai fi, nu uita ca raspunsul este alegerea ta!

8. Nu intra in toate conversatiile care se leaga in jur... doar analizeaza ce auzi! Si nu intra in controverse, fie ele cat de importante... Ai rabdare cu cei care nu sunt de acord cu tine... Tot acolo ajungi si daca ii lasi sa termine si sa simta ca au terminat de explicat...

9.Ai rabdare cu tine.Chiar daca mai uiti de promisiunea facuta tie si lui Dumnezeu nu ceda.Schimbarea cere timp,deseori.

10.Invata sa iubesti tacerea,recunoscandu-i valoarea!Cu greu faci ceva la care nu te trage inima.De aceea invata sa iubesti tacerea!!!Gandeste-te de cate pacate te vei scutii!!!Apoi calitatea vietii launtrice.Daca iti lipseste elanul sau il pierzi pe drum fa un studiu despre vorbire si tacere in cartea Proverbe.

Comments

  1. se spune ca "vorbele sunt de argint..tacerea e de aur". Observ ceva interesant in aspectul acestor doua "metale": stralucirea! In Daniel 12:3 am gasit ca o definitie a stralucirii:"Cei intelepti vor straluci ca aurul..." Astfel, cred ca ne putem masura cuvintele si tacerea prin prisma intelepciunii divine; suntem incurajati sa o cerem si avem si asigurarea ca o vom primi (Iacov 1:5). Consider acest lucru un prim pas in dezvoltarea unei vorbiri calme, implicit a unei taceri sanatoase.

    ReplyDelete
  2. mi-ar fi mai usor sa tac daca as avea, l amomentul potrivit, cui sa-i spun gandurile si grijile mele, problemele si dorintele mele.

    conteaza foarte mult sa ai cui sa te deschizi.

    iar, a-ti tine gura inchisa, nu este atat de greu pe cat suna. trebuie doar putin exercitiu.

    succes! stim ca poti!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts