Ce mai inseamna Sabatul pentru tine?

Atazi in timp ce curatam ciuperci si ma gandeam cat de repede o sa termin curatenia in casa mi s-a furisat un gand in minte:"Cine mai pastreaza Sabatul azi?"Ce importanta mai are el pentru mine dar pentru societatea in care traiesc? Dupa o scurta analiza am ajuns la o concluzie pe care o stiam:am o religie diferita de tot ce este in jurul meu. Daca nu pare convingator e suficient sa ies pe palierul blocului sau pe strada si sa fac o comparatie.
Credinta in Sabat este adanc inradacinata in Scriptura atat in Vechiul Testament cat si in Noul Testament. Nu despre aspecte teologice as vrea sa vorbim ci despre cele subiective care tin de trairile noastre.
Am fost crescuta intr-o familie care tinea sabatul si de-a lungul vietii am avut diferite pareri despre Sabat un lucru a fost comun in tot acest timp:ma facea diferita de toti cei din jurul meu.
Am invatat sa-l pazesc dar diferenta cea mai mare in viata mea s-a produs cand am invatat sa-l iubesc!
Ce mai inseamana Sabatul pentru tine? Te impiedica sa fi promovat in cariera ta, sa participi la olimpiade? Sau este o ocazie de intalnire cu Creatorul tau pentru care nici un sacrificiu nu este prea mare?
Versetele acestea inca le consider mine adanci de aur desi sap in ele de vreo 2 ani:

Dacă îţi vei opri piciorul în ziua Sabatului, ca să nu-ţi faci gusturile tale în ziua Mea cea sfântă; dacă Sabatul va fi desfătarea ta, ca să sfinţeşti pe Domnul, slăvindu-L, şi dacă-l vei cinsti, neurmând căile tale, neîndeletnicindu-te cu treburile tale şi nededându-te la flecării, te vei putea desfăta în Domnul, şi Eu te voi sui pe înălţimile ţării, te voi face să te bucuri de moştenirea tatălui tău Iacov; căci gura Domnului a vorbit.Isaia 13-14

Comments

  1. Sabatul a ajuns din pacate sa fie pentru noi o zi de lenevie. Mergem la Biserica, discutam, ne inchinam si toata dupa-amiaza dormim sau lenevim in casa. Oare in felul acesta ar trebui sa pazim Sabatul? Gasim aceasta metoda relatata in Biblie?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts