Mai in gluma mai in serios Pantelimon

Mai in gluma mai in serios de mult m-a macinat gandul sa aflu de unde provine numele meu de familie. Inca din clasele primare mi se cantau cu dedicatie versuri din melodiile celor de la BUG Mafia atunci am aflat de fapt ca impart numele cu un cartier destul de celebru in felul lui. Distractia colegilor a continuat si la liceu unde pana s-au obisnuit cu numele starneam zambete. Aproape invariabil eram intrebata:"Locuiesti in Pantelimon?" iar raspunsul care aproape devenise un refex era:"Asa ma cheama!" Pentru unii poate parea ciudat sa-si vada numele afisat undeva sau sa-l auda in gurile oamenilor fara sa fie cu referire la ei sau la alta persoana cu acelasi nume. La metrou, pe strada, inscriptii pe pereti, la stiri, pe o harta a Bucurestiului oricand ma pot astepta sa-mi aud numele fara sa trebuiasca sa raspund. De fapt cand sunt strigata:"Pantelimon!" nici nu raspund:))) Sfantul dupa care s-a pus numele cartierului a fost fost un om care din tineretea lui s-a convertit la crestinism.S-a nascut la Nicomidia din parintii Eustorgios, senator pagân, si Evula, o crestina.Acestia s-au ingrijit ca el sa devina medic.Intr-o zi tanarul l-a cunoscut pe batranul Ermolae care i-a facut cunostinta cu Marele Medic.Se indragosteste de Isus si accepta botezul in secret deoarece tatal sau nu ar fi fost niciodata de acord.In Numele Mantuitorului sau facea acum minuni fapt ce enerva pe tatal sau care-l supuse unor cumplite torturi. Este scapat in mod miraculos de Dumnezeu. Dupa un timp tatal sau dispuse sa fie decapitat si corpul sau ars in foc. Inainte de a muri o voce din cer ii spune tanarului:Slujitor credincios, dorinta ta va fi acum indeplinita, portile cerului iti sint deschise, cununa ta e pregatita. Tu vei fi de-acum inainte adapost deznadajduitilor, ajutor celor incercati, doctor bolnavilor si teroare demonilor, de aceea numele tau nu va mai fi Pantoleon ci Pantelimon" (care inseamna "prea milostiv") Drept apreciere a primit si o zi in calendarul ortodox 27 iulie. Pentru a citi povestea integral clik aici 

Comments

  1. Ti se potriveste de minune explicatia numelui. Asa te-am simtit si eu de cand te-am intalnit prima data...esti mult prea miloasa si ingaduitoare......fata de mine si de altii care suntem de multe ori aspri si mai putin omenosi.FERICE DE CEI MILOSTIVI, CACI EI VOR AVEA PARTE DE MILA!
    Semnat:Cineva care te-a apreciat de departe!

    ReplyDelete
  2. Multumesc de apreciere si gandul frumos!
    Cat despre mine nu fac decat sa imit intr-un mod imperfect pe Domnul meu!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts